Bliv en del af vores team som ekspert i personalejuridiske problemstillinger!

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi søger dig, der brænder for arbejdet med personalejuridiske problemstillinger og har ambitioner om at gøre en forskel, hvor din rådgivning og leverancer virkelig betyder noget for andre mennesker.

Du motiveres af en hverdag, hvor du er med til at sikre stabil hospitalsdrift, og hvor der også kan være mulighed for, at du kan være med til at udvikle og implementere nye løsninger til fremtidens hospital.

Godt behandlet er Herlev og Gentofte Hospitals ambition, som beskriver, hvad hospitalet vil være kendt for både i forhold til patienter, pårørende og personalet. Godt behandlet skal gennemstrømme alt, hvad vi gør.

Du er gerne klar til at starte hos os den 1. oktober 2024 eller tidligere, hvis muligt.

Vi forestiller os at du har arbejdet med personalejura og forhandlinger, samt trives med at løse komplekse problemstillinger og hjælpe ledere og chefer med at navigere i ofte svære og dilemmafyldte situationer.

Lidt om os HR, Sekretariat og Kommunikation er en stabsafdeling som består af 35 medarbejdere og tre ledere. Afdelingen er organiseret i tre enheder (HR-enheden, Direktionssekretariat og Kommunikation), hvor alle konsulenter har selvstændigt opgaveansvar, stor fleksibilitet og vide rammer for opgaveløsningen.

HR-enhedens fornemste opgave er at rådgive hospitalsdirektionen og hospitalets ledelser om HR-emner og -processer – i særdeleshed de vigtige driftsopgaver. Derudover deltager vi i nye indsatser og i udvikling af nye HR-processer – enten hvor vi ser potentiale for forbedringer, eller på områder, hvor der opstår behov for at tilpasse hospitalet til nye krav.

Jura-teamet er forankret i HR-enheden, hvor du i tæt samarbejde med seks gode kollegaer løser hospitalets vigtige HR-opgaver. Enheden er opdelt i to teams ’Jura’ og ’Løn og Vilkår’. Du vil referere til hospitalets HR-chef, og din arbejdsplads bliver på både Gentofte og Herlev Hospital, primært på Gentofte Hospital.

Hils på os her i denne video: https://media.videotool.dk/?vn=633_2024062814225260448955274640

Dine hovedopgaver Du bliver kontaktperson for et antal hospitalsafdelinger, hvor din opgave bliver at sikre ordentlighed og faglighed i behandling af følsomme og ofte komplekse sager, herunder:

  • Ledelsesrådgivning, sparring og juridisk sagsbehandling i personalesager, sygefraværssager og tjenstlige samtaler/forløb.
  • Fortolkning og rådgivning i overenskomstforhold, aftaler og regler på det regionale arbejdsmarked.
  • Undervisning af mellemledere i bl.a. personalejura og ledelsesdilemmaer.
  • Planlægning og gennemførelse af personalepolitiske processer som følge af bl.a. organisationsændringer og omprioriteringer på hospitalet.
  • Udarbejdelse af direktionssager i forbindelse med udviklingsopgaver eller udmøntning af politiske beslutninger på HR-området.
Opgaverne ovenfor er ikke udtømmende, og du vil altid kunne indgå i opgaver inden for enhedens samlede opgavefelt.

Dine kvalifikationer Vi forestiller os, at du

  • har en relevant mellemlang eller videregående uddannelse, fx som jurist,
  • har erfaring med personalejuridiske sager, gerne fra en region eller kommune,
  • har kendskab til de regionale overenskomster og aftaler,
  • kan indgå respektfuldt i tværfagligt samarbejde og evner at arbejde selvstændigt, struktureret og kan prioritere egne opgaver,
  • er vant til at samarbejde og forhandle med tillidsrepræsentanter og faglige organisationer,
  • er en dygtig formidler både skriftligt og mundtligt,
  • kan se HR-opgaver i et bredere perspektiv, og har lyst til at knytte din viden og dine kompetencer til andre dele af afdelingens opgaver, og
  • har en positiv og smittende energi og trives i en hverdag, der indeholder en kombination af drift og udvikling.
Vi tilbyder
  • Tæt teamsamarbejde og sparring med erfarne og gode kollegaer, som sammen tilrettelægger og løser opgaverne.
  • Bred kontaktflade på tværs af hospitalet og regionen.
  • Målrettet tilgang til vores fælles opgaver og en ambition om at levere de bedste ydelser til alle.
  • Systematisk introduktion og onboarding med egen social ”buddy” samt en faglig mentor.
  • Flekstid samt en fleksibel tilgang til hjemmearbejde efter aftale.
Yderligere oplysninger Stillingen besættes på fuld tid den 1. oktober 2024, eller efter aftale.

Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte HR-chef Húbert Nói Gunnarsson på telefon 20 28 07 88.

Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes enten efter overenskomst for akademikere ansat i regioner m.v. eller efter overenskomst for administrations- og IT-personale m.fl.

Upload din motiverede ansøgning, dit CV og relevante bilag.

Ansøgningsfristen er søndag den 18. august 2024.

Vi forventer at afholde første samtalerunde den 22. august og anden samtalerunde den 26. august 2024.

Der vil indgå en mindre case ved anden samtale.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Herlev Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Herlev Hospital, Borgmester Ib Juuls Vej, 2730 Herlev

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6091649

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet