Bliv afdelingsleder i Herlev Kommunes nye helhedspleje og styrk det tværfaglige samarbejde

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi fandt desværre ikke det rette match ved sidste opslag, derfor dette genopslag.

Er du en engageret og erfaren leder med passion for helhedspleje og tværfagligt samarbejde? Vil du være med til at sikre nærhed, kontinuitet og trivsel for både borgere og medarbejdere? Vil du lede i et tæt samarbejde med 3 lederkolleger? Så er du måske vores nye afdelingsleder i Helhedsplejen.

I Herlev har vi valgt at sammenlægge hjemmeplejen og sygeplejen til Helhedsplejen, da vi tror på, at det vil styrke det tværfaglige samarbejde, skabe en god arbejdsplads og ikke mindst skabe bedre borgerforløb. Vi går fra at have en sygeplejeenhed og to hjemmeplejeenheder med hver sin afdelingsleder, til at være opdelt i fire distrikter, hvor hjemme- og sygeplejen samarbejder om borgerforløbene. Overgangen til helhedsplejen betyder, at vi opnormerer ledelsesmæssigt på området for at mindske ledelsesspændet og skabe bedre betingelser for, at vi kan lykkes sammen.

Overgangen til helhedsplejen har været, og er, en vanskelig proces, så vi har brug for dine ledelsesmæssige kvaliteter, og din store faglige indsigt i området. Ledergruppen i helhedsplejen er ny, vi har ansat to ud af de fire ledere, så du får stor mulighed for at være med til at præge implementeringen af helhedsplejen, og være med til at løse nogle af de udfordringer på plejeområdet, som de fleste af landets kommuner oplever i øjeblikket. Din første officielle dag i Helhedsplejen bliver den 1. december.

Om stillingen 
Som afdelingsleder i Helhedsplejen vil du have det overordnede ansvar for personaleledelse af sygeplejersker, social- og sundhedshjælpere samt social- og sundhedsassistenter i dit distrikt. Du vil være en central figur i vores indsats for at opretholde høj kvalitet i plejen gennem god ledelse og et kontinuerligt fokus på trivsel og samarbejde. Høj psykologisk tryghed er et vigtigt fokus, hvor der skabes rum og plads til faglig udvikling og læring. 

Hvem er vi?
Herlev Kommune har i foråret gennemført en organisationsændring, som vi er i gang med at implementere. Ambitionen er bl.a. en tydelig faglig ledelse, et øget tværfagligt fokus og mere ledelse tæt på medarbejderne. Vi vægter høj social kapital, kompetenceudvikling og ikke mindst medindflydelse på egen hverdag højt. Vi har fokus på, at det, vi gør, skal skabe værdi for vores borgere. Vi værdsætter det gode samarbejde med hinanden, vores borgere og deres familier.  

Organisatorisk bliver du en del af Sundhed og Ældre, hvor den nye helhedspleje og kommunens tre plejecentre er samlet under en funktionschef og en souschef. Som led i den nye organisering har vi samlet en ny ledergruppe bestående af 9 afdelingsledere fra de tre plejecentre, 4 afdelingsledere fra helhedsplejen, en souschef og en funktionschef.  Som ny ledergruppe står vi over for at definere og formulere et fælles ledelsesgrundlag, hvor nogle af nøgleordene er, at vi er praksisnære, skaber følgeskab, har fokus på kerneopgaven, har tillidsfulde relationer og er anerkendende i vores ledelse.   

Vores forventninger til dig 

  • Du har en sundhedsfaglig uddannelse, gerne suppleret med en diplomuddannelse i ledelse, eller et ønske om at efteruddanne dig. 
  • Gerne erfaring med ledelse indenfor sundheds- & ældreområdet. 
  • Du har en dialogsøgende og samarbejdsorienteret ledelsesstil, hvor du er åben og nysgerrig på dine omgivelser.
  • Du leder ud fra en anerkendende og involverende tilgang.
  • Du kan understøtte den faglige udvikling med fokus på den rehabiliterende tilgang.
  • Du kan balancere mellem sikker drift, praksis og udvikling.
  • Du kan sætte retning og skabe følgeskab.

Vi tilbyder dig dette, og meget mere 
Et spændende lederjob, hvor du får mulighed for at være med til at præge udviklingen i Herlev Kommunes nye Helhedspleje, samt være med til at implementere elementerne i den nye Ældrelov sammen med lederkollegaer, medarbejdere og samarbejdspartnere på tværs af vores organisation. 

Du får

  • tre sidestillede lederkollegaer, som du kommer til at arbejde tæt sammen med i den fælles opgaveløsning, som vi har i at skabe den bedste Helhedspleje for borgeren i Herlev Kommune. 
  • En arbejdsplads i udvikling, hvor du bliver afgørende for at dine medarbejdere lykkes med at skabe gode og sammenhængende borgerforløb 
  • Et tæt arbejdsfællesskab med stærke samarbejdsrelationer, hvor vi hver især tager ansvar for at bidrage til høj trivsel.  
  • En ledergruppe, der altid er klar på at sparre med hinanden.  

Det praktiske 
Stillingen er en fuldtidsstilling, der forhandles efter gældende overenskomst. Vi indhenter referencer og straffeattest forud for endelig ansættelse. 

Der er ansøgningsfrist den 24. oktober 2024 kl 09.00. Vi planlægger at afholde ansættelsessamtaler den 25. oktober 2024, og 2. runde samtaler den 29. oktober 2024. 

Er du interesseret i stillingen, er du velkommen til at kontakte Funktionschef for Sundhed & Ældre, Pernille Bidsted, på 2339 9160 eller Souschef Morten Harder Madsen, på 2016 7454 for at høre mere om stillingen. Du er også velkommen til at komme forbi og hilse på os. 

Vi glæder os til at høre fra dig.

 

Mød vores medarbejdere
herlev.dk kan du møde nogle af vores medarbejdere fra forskellige arbejdspladser i kommunen. De fortæller hver især om, hvad de arbejder med, og hvorfor de er glade for deres arbejde.

Søg stillingen
Du søger stillingen online. Husk at vedhæfte din ansøgning, CV og andre relevante bilag. Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering. Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe ”Spam/uønsket post”.

 

Om Herlev
Herlev er placeret i hjertet af hovedstadsområdet med en velfungerende infrastruktur. Transportmulighederne til og fra Herlev er gode og bliver forstærket med den kommende letbane og de fire letbanestationer i byen. Samtidig byder Herlev på let adgang til grønne områder. Vi er i fuld gang med at udvikle byen, så den også i fremtiden har et levende handelsliv, en spændende bymidte og er attraktiv at bo og drive virksomhed i.

I Herlev Kommune arbejder vi ambitiøst og målrettet på at sikre, at vores tilbud til borgerne også i fremtiden er på et højt niveau. Det gør vi ved at indrette organisationen med et større fokus på at styrke fagligheden og understøtte dialogen med borgerne, samt forkorte afstanden mellem det lokale politiske niveau og kommunens medarbejdere.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Herlev Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Herlev Kommune, Kommenhaven, 17, 2730 Herlev

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 24-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6128311

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet