Vi søger en ambitiøs leder, der både mestrer faglig ledelse, personaleledelse og driftsledelse. Du brænder for den ældre borger og vil i samarbejde med medarbejderne, beboere og deres familier være med til at sikre, at Lærkegården er et dejligt sted at bo og arbejde.
Om os
Lærkegården ligger i den nordlige del af Herlev og er et af kommunes tre plejecentre. Hvert center har en lokal teamledelse, som hos os består af tre afdelingsledere. Den ene afdelingsleder er leder af de midlertidige pladser. Her skal der også ansættes en teamleder. Funktionen varetages i øjeblikket af lederen for vores Genoptræning. Du bliver leder af 3 bo-grupper, i alt 24 beboere. Din tætteste kollega er leder af de 3 andre bo-grupper, hvoraf den ene er en skærmet enhed for demente.
Teamet består primært af social- og sundhedsassistenter og social- og sundhedshjælpere. I alt vil du have ledelsen af ca 25 medarbejdere fordelt på alle 3 vagtlag. På Lærkegården har vi også sygeplejersker, en administrativ medarbejder og en aktivitetsmedarbejder ansat.
I Sundhed og Ældre har vi valgt at prioritere tid til den faglige ledelse tæt på borgeren og medarbejderne. Derfor ønsker vi at ansætte et centralt vagtplanlæggerteam, som skal lave vagtplaner for hele vores område. Vi forventer at være i drift med dette i løbet af 1. kvartal 2025.
Forventninger til kommende leder
Det er vigtigt for os, at du er tillidsskabende og kan give faglig sparring, inspirere samt motivere. Du er nærværende og synlig, da vi gerne vil ledes. Du er visionær og kan sætte retning, da vi også gerne vil udvikle os sammen. Derudover har du en sundhedsfaglig uddannelse, ledelseserfaring og en lederuddannelse, eller også er interesseret i at tage en.
Du er
- Fagligt velfunderet, da vi har fokus på høj faglig kvalitet
- En god kommunikator, der både er dialogsøgende, og kan sætte rammen sammen med os, både for de gode borgerforløb, og for det gode arbejdsmiljø
- Anerkendende i din ledelsesstil, og formår at skabe følgeskab, ikke mindst ift vores kerneopgave
- Positiv og energifyldt med en oprigtig interesse for relationer mellem mennesker
- Optaget af, at vi spiller hinanden gode
Vi tilbyder
Du får et job i en kommune, hvor vi hele tiden bestræber os på at søge de gode løsninger, og som også politisk har et fokus på den ældre borger, både ift kultur, medinddragelse og den sundhedsfaglig kvalitet i dialog med os.
I 2024 har vi bl.a. haft fokus på implementering af triage, og deltaget i et læringsforløb for borgere med udadreagerende adfærd i Sundhedsstyrelsens regi. I 2025 skal vi bl.a. arbejde med vores demensfaglighed, som et af vores fokusområder.
Vi er en ledergruppe på 15 i Sundhed og Ældre, hvor vi ser forskellighed som en styrke, vi støtte og sparrer med hinanden, og er lige nu optaget af, hvad faglig ledelse er for os.
Det praktiske
Stillingen er på fuld tid. og ønskes besat 1. februar 2025, eller efter aftale. Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Helle Pradel på 2114 2877 eller funktionschef Pernille Bidsted Andersen på 2339 9160. Vi giver gerne en kop kaffe, hvis du vil besøge os, inden du sender os en ansøgning.
Vi planlægger at afholde samtaler den 18. december.
Er du interesseret, så send os en motiveret elektronisk ansøgning senest mandag den 16. december kl. 09:00.
Mød vores medarbejdere
På herlev.dk kan du møde nogle af vores medarbejdere fra forskellige arbejdspladser i kommunen. De fortæller hver især om, hvad de arbejder med, og hvorfor de er glade for deres arbejde.
Søg stillingen
Du søger stillingen online. Husk at vedhæfte din ansøgning, CV og andre relevante bilag. Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering. Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe ”Spam/uønsket post”.
Om Herlev
Herlev er placeret i hjertet af hovedstadsområdet med en velfungerende infrastruktur. Transportmulighederne til og fra Herlev er gode og bliver forstærket med den kommende letbane og de fire letbanestationer i byen. Samtidig byder Herlev på let adgang til grønne områder. Vi er i fuld gang med at udvikle byen, så den også i fremtiden har et levende handelsliv, en spændende bymidte og er attraktiv at bo og drive virksomhed i.
I Herlev Kommune arbejder vi ambitiøst og målrettet på at sikre, at vores tilbud til borgerne også i fremtiden er på et højt niveau. Det gør vi ved at indrette organisationen med et større fokus på at styrke fagligheden og understøtte dialogen med borgerne, samt forkorte afstanden mellem det lokale politiske niveau og kommunens medarbejdere.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Herlev Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Herlev Kommune, Persillehaven, 28, 2730 Herlev
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 16-12-2024;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6159063