BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi søger en engageret og serviceminded AC-medarbejder med flair for IT og interesse for administrativt arbejde til sekretariatet for Regionernes Bio- og GenomBank
Om Regionernes Bio- og GenomBank (RBGB)
RBGB er en national infrastruktur bestående af en lang række kliniske biobanker inden for forskellige sygdomsområder, bl.a. Dansk CancerBiobank, Dansk ReumaBiobank, Dansk BloddonorBiobank, Dansk DiabetesBiobank, Dansk GenetiskBiobank og Dansk HelgenomBiobank. Antallet af biobanker udvides løbende. Formålet med biobankerne er at sikre biologisk materiale til patienternes egen behandling og eventuelle udredning samt at skabe en platform for dansk forskning i verdensklasse inden for skræddersyet behandling (personlig medicin) af patienter.
Sekretariatet for RBGB er knudepunktet for biobankerne og hjælper i forbindelse med opstart af indsamlinger, udlevering af materiale, dataregistrering, de juridiske aspekter samt synliggørelse af biobankerne og meget mere.
Målet er, at flere områder kan udnytte den etablerede infrastruktur for indsamling, registrering og opbevaring af biologisk materiale. Vi har derfor brug for en AC-medarbejder, som sammen med øvrige medarbejdere i sekretariatet for RBGB kan bidrage til at implementere nye biobanker og servicere/vedligeholde eksisterende biobanker, samt generelt at kunne bidrage til arbejdet i fryserhotel.
Opgaver
Dine primære opgaver vil i, fælleskab med øvrige medarbejdere i sekretariatet, være at planlægge og koordinere etablering og drift af nuværende og kommende biobanker, herunder:
- Vejlede forskere og klinikere i brug af RBGB’s infrastruktur til indsamling af materiale samt brug af allerede indsamlet materiale, herunder fremfinde og udlevere materialet
- Bidrage til drift og opsyn af frysestalde
- Praktisk arbejde i forbindelse med modtagelse, registrering og flytning af prøver fra biobanker
- Motivere, uddanne og rådgive personale på landets blod- og vævstagende afdelinger i håndtering og registrering af biologisk materiale i registreringsmodulet
- Deltage i udvikling og integrering af RBGB’s registreringssystem til data vedrørende det biologiske materiale
- Bidrage til udvikling og vedligehold af RBGB’s hjemmeside og herunder de fagspecifikke undersider
- Validere oplysninger som afdelingerne indtaster i registreringsmodulet
- Udarbejde kvartalsoversigter over status for patientinklusion og prøvetagning
- Udarbejde årsrapporter for biobankerne i RBGB og andre relevante dokumenter til publicering
- Deltage i projektledelsesmøder for de enkelte biobanker
- Planlægge og eksekvere møder med RBGB’s brugere, forskere og klinikere
- Mulighed for at arbejde med tørre data i de etablerede biobanker i RBGB med henblik på publicering
Kvalifikationer
- Er uddannet cand. scient., eller med anden relevant akademisk uddannelse
- Erfaring inden for biobanksopgaver eller kendskab til biologiske prøvematerialer er en fordel men ikke nødvendigt
- Trives med administrativt arbejde og stor variation i opgaver
- Er serviceminded, udadvendt og kvalitetsbevidst med sans for detaljen
- Har gode samarbejdsevner og godt humør
- Arbejder selvstændigt, samvittighedsfuldt, effektivt og systematisk
- Evner at prioritere og bevare overblikket
- Gode IT-kompetencer
- Fejlfri mundtlig og skriftlig kommunikation
- Gerne undervisningserfaring
- Kendskab til opbygning og vedligehold af hjemmesider er en fordel men ikke nødvendigt
Vi tilbyder
- Masser af spændende og varierede opgaver
- Fleksible arbejdstider
- Høj grad af selvstændighed
- Et godt arbejdsmiljø sammen med et engageret og velfungerende team af molekylærbiologer, læger, forskere, studerende, IT-folk, og kontormedarbejdere ansat i Patologiafdelingen, Herlev Hospital, hvorfra den nationale sekretariatsfunktion for RBGB varetages
Stillingen er på 37 timer ugentlig, til besættelse den 1. december 2024 eller snarest muligt.
Løn og ansættelsesvilkår
Løn efter gældende overenskomst inkl. evt. kvalifikationstillæg, herunder principperne om ny løn.
Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen kan direktør af RBGB, Leder af Molekylærenheden, professor Ph.d., dr.med. Estrid Høgdall kontaktes på telefon 38689132/2681 0087 eller på mail: estrid.hoegdall@regionh.dk.
Interesserede uanset alder, køn, religion og etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingerne.
Ansøgning sendes online via linket her på siden. Dokumentation for kvalifikationer og uddannelse, CV og eventuel oversigt over videnskabelige publikationer vedlægges ansøgning.
Ansøgningsfrist 15. november 2024 kl. 16. Samtaler afholdes løbende med ansættelse snarest derefter.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Herlev Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Herlev Hospital, Borgmester Ib Juuls Vej , 2730 Herlev
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6130341